28 września parlament opublikował projekt podnoszący próg dochodu rodziny dla pełnego zwolnienia z podatku od opodatkowanego majątku innego niż grunty z 40 000 do 100 000 GEL. Zapowiedziano tryb przyspieszony. 29 września parlament poparł projekt na posiedzeniu plenarnym w pierwszym czytaniu 82 głosami, po wcześniejszym rozpatrzeniu komisji.
Znaczenie ma termin. Zgodnie z aktualnymi wytycznymi Revenue Service obowiązek dotyczący bieżącego roku dla majątku innego niż grunty ustala się na podstawie dochodu rodziny uzyskanego w poprzednim roku kalendarzowym. Deklarację należy złożyć do 1 listopada, a podatek zapłacić do 15 listopada.
Zgodnie ze zmianą przyjętą przez parlament rodziny mieszczące się w limicie 100 000 GEL mają być w cyklu 2026 w pełni zwolnione z objętego zmianą podatku od nieruchomości innej niż grunty. Parlament szacuje, że zmiana może dotyczyć około 81 000 rodzin.
Dla właścicieli i kupujących szerszy kontekst zapewniają także homeradar.ge. Sam próg podatkowy jest tylko jednym z kosztów posiadania obok ceny zakupu, finansowania, opłat i płynności przy sprzedaży.
Po trzecim czytaniu najprecyzyjniej mówić o zmianie przyjętej przez parlament, której promulgacja nie została jeszcze przez Estate Briefing potwierdzona jako zakończona.
Źródła i ograniczenia
Parliament of Georgia — third-reading adoption (91 votes) ↗
Official legislative update · 2026-09-30
Parliament of Georgia — plenary first-reading approval (82 votes) ↗
Official legislative update · 2026-09-29
Parliament of Georgia — GEL 100,000 bill initiated ↗
Official legislative announcement · 2026-09-28
Revenue Service of Georgia — property-tax income guidance ↗
Official current guidance · 2026-09-29
Revenue Service of Georgia — declaration and payment deadlines ↗
Official current guidance · 2026-09-29
Estate Briefing — earlier report ↗
Internal context · 2026-09-16
To jest materiał badawczy, a nie porada inwestycyjna, podatkowa ani prawna. Definicje i daty obserwacji pozostają powiązane z każdym twierdzeniem.
